Ştevia taie pofta de mâncare

Cele mai importante beneficii ale consumului de ştevie sunt:reglarea nivelului de zahăr din sânge,reducerea nevoii de a consuma alimente bogate în zahăr şi grăsimi şi diminuarea apetitului. Aşadar,includerea şteviei în dietă este extrem de importantă,întrucât este o “armă” care luptă eficient împotriva kilogramelor în plus. De asemenea,o cură cu ştevie stimulează activitatea mentală,scade oboseala şi reduce tensiunea arterială.

Urzicile stimulează metabolismul

Urzica este bogată în vitaminele A,B2,C şi K şi minerale,precum calciu,magneziu şi fier-nutrienţi care stimulează atât metabolismul,cât şi secreţia bilei,cea pancreatică,gastrică şi intestinală. De asemenea,urzica îmbunătăţeşte digestia,stimulează peristaltismul intestinal,combate diareea,dizenteria şi stările inflamatorii ale mucoasei tubului digestiv. Urzicile pot fi consumate sub formă de mâncare,ceai,tinctură sau suc.

Salata verde normalizează digestia

În compoziţia salatei verzi se găsesc aminoacizi şi mucilagii care au rolul de a normaliza digestia şi tranzitul intestinal,motiv pentru care este indicată persoanelor care suferă de constipaţie. Nutriţioniştii recomandă ruperea salatei cu mâna în locul tăierii,deoarece îşi păstrează mai bine calităţile nutritive.

Loboda,bună pentru detoxifierea organismului

Loboda are acţiune diuretic-depurativă,motiv pentru care este un aliment de nădejde în curele de primăvară. Datorită conţinutului de vitamina C,loboda contribuie la întărirea sistemului imunitar şi la încetinirea procesului de îmbătrânire. Se recomandă a fi consumată sub formă de salate,în combinaţie cu frunze de păpădie,deoarece acestea din urmă stimulează detoxifierea ficatului şi previn constipaţia.

Spanacul este sărac în calorii

Bogat în fier,potasiu,acid folic,calciu,vitaminele C,E şi K si fibre alimentare,spanacul nu are grăsimi şi este sărac în calorii. Datorită compoziţiei sale,spanacul reglează digestia şi previne constipaţia. De asemena,o cură cu spanac este bună pentru menţinerea sănătăţii vizuale,întrucât conţine betacaroten şi luteină,două substanţe care luptă împotriva degenerării maculare şi a cataractei.

Leurda scade colesterolul

Leurda este bogată în adenozină,o subtanţă cu rol important în reducerea nivelului de colesterol din sânge. Cu toate astea,leurda nu trebuie consumată pe o perioadă îndelungată,întrucât contribuie la creşterea apetitului.