Dacă ai o zi liberă,nu sta în pat! Găseşte-ţi o activitate dinamică

-Mergi la piaţă şi plimbă-te printre tara­be cam o oră:chiar dacă îţi faci cumpără­turile în 10 minute,merită să mai studiezi preţurile:„arzi“-gratis-180 de calorii

-Schimbă locul mobilelor în casă! Adi­că mută-le chiar tu! Desigur,nu şi pe cele foarte grele. Scapi de 210 caloriidupă o oră de activitate.

-Dă cu aspiratorul 45 de minute şi pierzi 150 de calorii,fără efort deosebit.

Dacă este timp frumos,plimbă-te în aer liber

-Mergi pe jos cel puţin o oră,dar nu prea lent. Asta te va ajuta să pierzi 200 de calo­riişi să te eliberezi de stres.

-Plimbă câinele,cel puţin un sfert de oră,de trei ori pe zi. Scapi astfel de 135 de caloriişi de spălatul litierei

-Curăţă frunzele uscate din grădină. Da­că lucrezi timp de două ore,arzi în mod plăcut 280 de calorii.

Reguli pentru reuşită

Chiar dacă nu ţii cură de slăbire,ar fi bine să ţii cont de următoarele sfaturi:

-Renunţă la băuturile acidulate.

-Mănâncă numai peşte,pui,curcan.

-Nu combina carnea cu cartofii.

-Renunţă la pâinea albă.

-Renunţă la alimentele cu „grăsimi ascunse“:caşcaval,brânză topită,margarină,parizer etc.

-Nu mânca după ora 18. Consumă fructe sau iaurt dietetic.

Dacă ai copii,ei te vor ajuta să slăbeşti

-Condu-ţi copilul la şcoală şi aşteaptă-l du­pă cursuri! Minus 120 de calorii!

-Joacă-te! Dacă fetiţa ta sare coarda,poţi să faci acelaşi lucru. În 20 de minute,pierzi 90 de calorii.

-Intră în competiţie cu cei mici pe role. În­tr-o jumătate de oră,vei fi frântă de obosea­lă,dar ai „ars” 300 de calorii.

- Joacă ping-pong! 30 de minute echiva­lează cu 30 de caloriiîn minus.

 Dacă ai chef să te răsfeţi

-Mergi la cumpărături cu o prietenă simpa­tică,timp de 3 ore. Vei pierde 360 de caloriiîn cel mai plăcut mod.

-Ieşi la o petrecere unde să dansezi cel pu­ţin o oră. Merită! Vii acasă cu 400 de calo­riiîn minus.

-Înscrie-te la o şcoală de dans şi vei îmbi­na astfel utilul cu plăcutul.

-Cumpără-ţi bicicletă şi plimbă-te.

 Dacă vrei să nu pierzi timpul în faţa televizorului

-Calcă rufe în faţa televizorului. Oricât ar fi de delicată cămaşa pe care tocmai plimbi fierul de călcat,nu te va împiedica să tragi cu coada ochiului la telenovela ta de su­flet. După o oră şi jumătate,ai 130 de calo­rii„lipsă la apel“.

-Şterge de praf parchetul,gresia sau spa­lă geamurile din toată casa. După 30 de mi­nute,aceste activităţi te fac să pierzi 220 de calorii.

...şi,în sfârşit,dacă eşti la serviciu

-Când eşti la birou,nu ezita să-ţi legeni pi­cioarele pe sub scaun. Persoanele care fac acest lucru lucrând la computer „ard“ între 10şi 600de calorii mai mult decât cele care stau liniştite în faţa ecranului. Mai poţi să urci scări­le pe jos,renunţând la lift,sau să alergi după autobuz. Încearcă să nu foloseşti scara rulantă de la metrou. La sfârşitul zilei,bilanţul caloriilor îţi va fi favorabil.