Un fruct sănătos

 
Dacă vrei să arăţi trăsnet în timp-record,cura de grepfrut e cea mai recomandată. Fructul are conţinut mic de calorii (66-84 de calorii),este extrem de bogat în fibre,are virtuţi purificatoare pentru piele şi conţine din plin vitamina C.
 
Se spune că fructul conţine o enzimă naturală care „taie foamea”,lucru care însă nu a fost dovedit ştiinţific. Se mai spune că ajută la accelerarea combustiei grăsimilor din mâncare – o altă afirmaţie controversată. Singurul lucru dovedit e aportul nutriţional sănătos,precum şi faptul că dieta dă totuşi roade:sunt femei care au pierdut 20 de kilograme în 75 de zile!
 

Interzis la dulciuri

 
Principiul dietei:înaintea fiecărei mese,se consumă o jumătate de grepfrut,întreg sau numai sucul. Cu excepţia dulciurilor,care sunt eliminate total,regimul nu e foarte strict şi nici nu trebuie să faci foamea. Atunci când alcătuieşti meniul zilnic,ţine cont de următoarele:
 
-În timpul curei cu grepfrut,redu consumul de cafea la numai o ceaşcă pe zi.
-În schimb,bea 8 căni de apă plată pe parcursul zilei.
-Optează pentru feluri de mâncare pe bază de carne,salate şi legume.
-Mănâncă pe săturate,fără a exagera însă cu „dimensiunile” porţiilor.
-Mai puţină sare,iar zahăr – deloc.
-Deserturile sunt total eliminate din ecuaţie,pe tot parcursul dietei;total interzisă e şi pâinea,precum şi legumele albe şi cartofii.
-Respectă cu sfinţenie orarul celor trei  mese principale şi nu mânca nimicîntre mese. Dacă simţi nevoia,introdu în orar o gustare suplimentară.
-Urmează dieta timp de 12 zile,fă apoi o pauză de două zile,repetă –şi tot aşa timp de 2 luni şi jumătate.
-Băuturile şi alimentele care nu figurează în regimul recomandat sunt interzise.
 

Ce să mănânci la fiecare masă

 
Micul dejun:
 
O jumătate de grepfrut
2 ouă – ochiuri,fierte,ochiuri româneşti,omletă
2 felii de şuncă de Praga
Cafea sau ceai (maximum o cană)
 
Variantă de mic dejun:
 
O jumătate de grepfrut
Salată cu orice fel de dressing
Carne albă,gătită după cum îţi pofteşte inima (de preferinţă,la grătar sau la cuptor)
Cafea sau ceai (maximum o cană)
 
Masa de prânz:
 
O jumătate de grepfrut
Salată cu orice fel de dressing sau legume roşii ori verzi gătite în unt (folosirea uleiului nu e recomandată în cura de faţă),şi condimentate variat (pentru a compensa cantitatea mai mică de sare)
Carne albă gătită după pofta inimii
Cafea sau ceai
 
Cina:
 
O jumătate de grepfrut
O cană de suc de roşii sau o cană de lapte degresat.
 

Dieta în varianta ultrarapidă

 
Poţi urma şi dieta în varianta scurtă,de 12 zile,pentru a pierde circa 5 kg. Este o cale de urmat dacă vrei musai să intri în rochia aceea fabuloasă,pe care ai văzut-o în vitrină,şi în care ai arăta trăsnet la nunta celei mai bune prietene.
 
Din păcate,kilogramele pierdute rapid pot fi câştigate la fel de rapid,pentru că în fapt nu îţi schimbi dramatic obiceiurile alimentare. Dar efortul merită dacă ai o ţintă imediată de atins. Meniul recomandat este,în mare,cel prezentat mai sus. Totuşi,în varianta scurtă valoarea energetică zilnică a alimentelor şi băuturilor consumate nu trebuie să depăşească 1000 de calorii,iar exerciţiile fizice nu trebuie să lipsească nici ele din program.