Dacă mănânci la 19 o porţie de peşte cu ceva legume sau o mână de nuci,nu e o crimă. Poţi chiar să slăbeşti. Unii spun că ai putea să mănânci şi carbohidraţi după oră 18,alţi spun că nu ar trebui să mănânci taman carbohidraţi. Părerea mea ... slăbitul nu are legătură cu oră la care mănânci...ci cu ceea ce mănânci. Eu consider că variantele de diete low carb sunt cele mai uşor de pus în practică,cele mai uşor de sistematizat,cele mai uşor de implementat intuitiv,permit să mănânci foarte variat,la orice oră,şi eşti mai tot timpul satul. 

Dar na,critici or să fie peste tot,oamenii or să aibă întotdeauna alte păreri,o să existe întotdeauna unul care o să zică-ştiu eu pe x sau pe y care mănâncă orice şi e slab...dar nu se gândeşte că el nu e slab şi că nu are metabolismul lui x sau lui y,se dau tot felul de exemple din sport-când acolo vorbim de anabolizante,se dau exemplele unor oameni care spun că au făcut într-un fel sau altul...

Mai nou vedem reclame la ceaiuri pentru slăbit-unii chiar îşi imaginează că poţi topi grăsimile mâncând prăjituri şi bând ceai pentru slăbit ? Sau mai este câte o vedetă care spune că a slăbit cu un supliment...dacă vedetă ţi-ar arată ceea ce a mâncat în perioadă în care a slăbit,s-ar putea să te surprindă. A slăbit mâncând mâncare. Da,poate că a băut şi ceaiul ăla,dar acel ceai are fix zero calorii,iar că activator de metabolism este nesemnificativ. Dacă ar fi mâncat torturi şi prăjituri,nu slăbea. 

Slăbirea raţională se obţine mâncând...dar trebuie să înveţi când îţi e foame,ori pe low carb poţi să înveţi asta foarte uşor. Majoritatea celor care au slăbit pe bune,şi care îţi arată cum au slăbit ei pe bune...ştiu că nu poţi slăbi mâncând dulciuri,făinoase,zaharoase,patiserie,cofetărie,fast-food,sucuri,fructe prea dulci,cartofi prăjiţi,orez. 

Aici nu vorbim de oameni care aleargă 8 ore pe zi,ci de oameni care stau cu fundul pe scaun la birou,urcă scările cu liftul şi meg pe jos cu maşina,iar ăla e singurul lor efort-dar,mai ales în cazul asta,ce am zis eu mai sus nici nu încape în discuţie,dacă vrem slăbire. Nu trebuie să existe. 

Ar fi multe de zis. Concluzia este că nu există,cel puţin după părerea mea,ore de mâncat. Dietele cu puţine glucide obţin acelaşi nivel al ketonemiei-modul de a măsură arderea grăsimilor-cu un post negru de o săptămâna. Şi ai putea mânca în fiecare zi,de mai multe ori pe zi,la ce oră vrei.

Pe dr. Andrei Laslău îl găsiţi pe www.facebook.com/drlaslauandreişi pe pagina oficială-www.andreilaslau.ro.