Tensiunea arterială(TA) reprezintă presiunea exercitată de coloana de sânge asupra peretelui vascular,în timpul contracţiei şi relaxării ritmice a inimii.

Presiunea este maximăatunci când inima se contractă – este aşa-numita presiune „sistolică“-şi minimă,atunci când muşchiul cardiac se relaxează,între două bătăi ale inimii – purtând denumirea de „diastolică“. Presiunea arterială se măsoară în milimetri coloană de mercur,mm Hg.

Următoarele metode te ajută să scazi tensiunea arterială:

1.     Fă plimbări în ritm susţinut

S-a constat că pacienţii cu hipertensiune care au făcut plimbări dese,în ritm susţinut,au înregistrat o scădere semnificativă a presiunii arteriale. Exerciţiile ajută inima să utilizeze mai eficient oxigenul,deci să pompeze sângele cu mai multă uşurinţă.

 

2.     Fă exerciţii de respiraţie

Respiră în profunzime,fă exerciţii de yoga şi tai chi,ca să scazi nivelul hormonilor de stres. Aceştia,în cantităţi sporite,cresc concentraţia unei enzime renale numită renină,cu efect hipertensiv. Începe cu exerciţii de respiraţie 5 minute dimineaţa şi 5 seara.

 

3.     Consumă cartofi

Alimentele bogate în potasiu,precum cartofii,sunt parte importantă din dieta hipertensivilor.

 

4.     Micşorează consumul de sare

Consumă mai puţină sare,astfel încât să ajungi la un gram jumătate pe zi.

 

5.     Savurează ciocolată neagră

Aceasta conţine flavanoli,care conferă elasticitate vaselor de sânge.

 

6.     Ia suplimente de Q10

Sutdiile arată că,atunci când pacienţilor le este administrat un supliment de coenzimă Q10,tensiunea arterială scade.

 

7.     Redu consumul de alcool

Cu cât bei mai puţin alcool,cu atât presiunea arterială va scădea – până la un punct,desigur.

 

8.     Treci pe cafea decofeinizată

Consumul de 500 mg cafea,arată studiile,duce la creşterea tensiunii arteriale cu 4 mm Hg – iar efectul rămâne „valabil” până la ora culcării.

 

9.     Bea infuzie de hibiscus

Studiile arată că 3 căni de hibiscus pe zi scad tensiunea arterială.

 

10.  Munceşte (ceva) mai puţin

Când „tragi” din greu,la birou,mai mult de 41 de ore pe săptămână,îţi creşti riscul de hipertensiune cu 15 procente,arată un studiu american.

 

11.  Relaxează-te cu muzică

Muzica de relaxare – clasică,celtică,smooth jazz – duce la scăderea tensiunii arteriale,arată un studiu italian.

 

12.  Găseşte leac pentru sforăit

Cercetătorii au descoperit că cei care sufereau de apnee de somn prezentau concentraţii crescute de aldosteron,un hormon cu efect hipertensiv.

 

13.  Mănâncă soia

Înlocuieşte parte din carbohidraţii din dietă cu alimente care au cantităţi mari de soia sau de proteine din lapte – spre exemplu,lactate degresate.

 

 

Citeşte şi:

Cum să-ţi protejezi inima

Osteoporoza poate fi tratată la orice vârstă