Beneficiile pe care le are înotul asupra sănătăţii includ:

Combate obezitatea

Înotul este un exerciţiu extrem de benefic pentru persoanele care se confruntă cu kilogramele în plus şi combaterea obezităţii. Prin înot sunt arse calorii, pentru că în proces sunt implicate mai multe părţi ale corpului. Pot fi arse în jur de 800-900 de calorii într-o singură oră. Se spune că este exerciţiul care stabilizează greutatea corporală.

Reduce stresul

Mulţi oameni au spus că după o sesiune de înot (30 de minute) s-au simţit mult mai relaxaţi. Înotul stimulează toate grupele de muşchi, eliberând tensiunea acumulată în timpul zilei. Aşadar, dacă vrei să combaţi stresul de peste zi, mergi la piscină pentru una-două sesiuni de înot.

Întăreşte musculatura

După cum bine ştim, înotul implică toate grupele de muşchi, ceea ce înseamnă că ei devin mai tari şi mai puternici. Mai mult, persoanele care practică înotul de câteva ori pe săptămână au inima mai sănătoasă, iar muşchii şi rezistenţa mai puternici.

Ameliorează durerea de spate

Înotul este recomandat persoanelor care se confruntă cu dureri de spate şi alte probleme ale coloanei vertebrale. Sunt foarte mulţi tineri care se plâng de durere de spate după ce ai petrecut mai multe ori stând pe scaun, însă problema poate fi rezolvată cu una-două sesiune de înot pe zi/săptămână.

Înotătorii din întreaga lume găsesc înotul ca o formă de exerciţiu care-i ajută să se menţină în formă şi sănătoşi. Copiii şi adolescenţii sunt îndrăgostiţi de înot, mulţi dintre ei ajungând profesionişti. Mai mult, înotul îi ajută foarte mult să se dezvolte, să îşi dezvolte sistemul osos şi să se recreeze.


Credit foto: www.health.com