Sucurile de fructe. Chiar dacă pe etichetă scrie „suc de fructe” sau „nectar”,sunt de fapt amestecuri colorate de aditivi,un procent mic de suc natural şi mult zahăr.  Vrei suc adevărat? Prepară-ţi-l chiar tu,din fructe proaspete.

Cafeaua cu frişcă.Cafelele cu adaos de zahăr,sirop,frişcă etc,sunt pe cât de delicioase,pe atât de pline de calorii. Un pahar mare de cafea dulce cu 2 % lapte sau frişcă poate să-ţi aducă şi 800 de calorii,plus o treime din doxa maximă recomandată de grăsimi saturate,care se depun pe artere.

Apă aromatizată. Pare o băutură inofensivă,mai ales că pe etichetă scrie că are şi vitamine – dar uită-te bine,ca să verifici dacă nu are în compoziţie şi zahăr.

Carbogazoase cu „zero zahăr”.  Sunt aşa-numitele răcoritoare dietetice,care nu aduc nici calorii,nici orice alt element nutritiv.  Pentru a-ţi menţine silueta,mai bine astâmpără-ţi setea cu ceai verde sau apă.

Limonadă „de-a gata”.Dacă e preambalată,citeşte cu atenţie eticheta. Dacă vezi zahăr sau îndulcitori,aditiv sintetici şi culoare artificială... cumpără mai bine o sticlă cu apă.

Băuturi energizante. Sunt bombe calorice,cu preaplin de cofeină şi zahăr,menite să te stimuleze pe moment,cu consecinţe negative pe termen lung.

„Tării”.Fie ele dulci,ca lichiorurile,sub formă de cocteiluri sau în stare pură,alcoolul nu face bine în cantităţi mari,şi aduce şi belşug de calorii. Un păhărel pe zi poate stimula fluxul sanguin şi îmbunătăţi metabolismul zahărului – însă de la 3 păhărele în plus,lucrurile pot degenera la capitolul sănătate.

 

Citeşte şi:

Iată cât de mult îngraşă băuturile carbogazoase!

Cafeaua cu lapte,bună,dar nu şi pentru dinţi