Dintre toate vitaminele şi mineralele necesare corpului,vitamina B12 joacă un rol important în prevenirea insomniilor. Alături de fier,vitamina B12 contribuie la formarea celulelor roşii,care transportă oxigen în corp şi asigură buna funcţionare a creierului. În plus,această vitamină creează ADN-ul în timpul somnului şi reglează ritmul circadian din corp,asigurând astfel un somn de calitate.

Dacă există un deficit de vitamina B12 în corp,toate aceste procese sunt dereglate. Cel mai frecvent,persoanele care nu au suficientă vitamina B12 în corp se confruntă cu insomnii şi cu o putere mai mică de concentrare asupra sarcinilor zilnice.

Pentru a-ţi asigura nivelul necesar de vitamina B12,este indicat să consumi carne roşie,peşte,brânză,iaurt,lapte şi ouă.
 

Ce alte vitamine şi minerale dereglează somnul

Specialiştii atrag atenţia că şi deficitul de vitamina D duce la instalarea insomniei.

În ceea ce priveşte mineralele necesare pentru un somn bun,zincul şi magneziul joacă un rol important în menţinerea calităţii şi cantităţii somnului. Şi nivelul scăzut de potasiu te poate împiedica să adormi cu uşurinţă,motiv pentru care este indicat să consumi în mod constant banane.

În cazul în care adormi greu sau ai un somn agitat,iar a doua zi,dimineaţa,te trezeşti obosită,consumă cireşe,deoarece conţin melatonină,o substanţă care reglează somnul. Poţi include în alimentaţia ta şi carnea de curcan,deoarece conţine triptofan,un aminoacid necesar pentru un somn bun şi liniştit.