Femeile au tendinţa de a reţine mai multă apă din cauza fluctuaţiilor hormonale din corpul în timpul sindromului premenstrual. În timp ce acest sindrom este o cauză majoră de retenţie de apă în rândul femeilor,acest fenomen poate fi un simptom al unei complicaţii grave de sănătate,cum sunt bolile de rinichi,de tiroidă,de inimă sau ficat.

Iată ce ar trebui să faci:

1. Consumă cât mai multă apă

Una dintre modalităţi,dar cea mai eficientă pentru a face retenţia de apă este de a oferi organismului aportul de lichide de care are nevoie întreaga zi. Cu cât bei mai multă apă,cu atât mai multă va elimina corpul. În plus,dacă consumi puţină apă,corpul tău va reţine toate lichidele. Asigură-te că consumi în medie de 10-12 pahare de apă pe zi pentru a împiedica organismul să se comporte ca un rezervor.

2. Alimentaţia joacă un rol important    

O dietă echilibrată ajută la evitarea retenţiei de apă. O alimentaţie care este scăzută în sodiu prin consumul de mai puţină sare de masă,murături,brânză,unt şi alimente prăjite,trebuie evitată. În plus,mai mult potasiu luat din alimente cum sunt bananele,piersicile,prunele,pepenii sau stafidele,ajută la menţinerea echilibrului electrolitic corect în organism pentru a preveni balonarea. Consumul de fructe diuretice,cum sunt afinele,portocalele şi alte fructe citrice,bogate în vitamina C,împreună cu legume diuretice,împiedică reţinerea excesului de apă.

3. Cosumul de băuturi alcoolice trebuie limitat

Medicamentele antiinflamatorii,contraceptivele orale şi băuturile cofeinizate,cum sunt ceaiul,cafeaua şi alte băuturi acidulate,ar trebui evitate cât mai mult. Studiile arată că includerea de tablete de vitamina B 6 care conţine piridoxină,precum şi capsule de ulei de luminiţă,reduc cantitatea de apă reţinută în interiorul celulelor.

4. Modifică stilul de viaţă

Adu câteva modificări stilului de viaţă şi alege unul sănătos prin efectuarea de exerciţii fiziceregulate,care sunt o necesitate în această perioadă. În plus,evită să stai mult timp în picioare şi nu purta haine strâmte. Stai pe scaun cât mai mult posibil. Acest lucru poate duce la ameliorarea disconfortului şi prevenirea retenţiei de apă în exces din corp.