Iată o listă de alimente de top pentru orice proapăt mămică.

1. Apa

În timpul alăptării eşti predispusă la deshidratare. Prin urmare,trebuie să susţii nevoia de lichide a corpului,precum şi producerea de lapte de înaltă calitate. Asigură-te că bei cantităţi suficiente de apă,ceai de stimulare a lactaţiei sau lapte. Încearcă să stai departe de ceaiul verde ori negru,cafea şi alte băuturi cofeinizate.

2. Somonul

Este cea mai bună sursă de energie pentru mămicile nou intrate în club. Este,de asemenea,bogat în grăsimi DHA (unul dintre cei doi acizi graşi ai omega-3),extrem de necesare pentru dezvoltarea sistemului nervos al nou-născutului. DHA joacă un rol esenţial şi în menţinerea bunei dispoziţii a mamei care alaptează. Cu toate acestea,este recomandat să se limiteze aportul pentru a proteja copilul de mercur.

3. Orezul brun

Chiar dacă vrei să reduci carbohidraţiidin dieta ta,femeile care alăptează au nevoie de energie tot timpul. Orezul brun este alegerea perfectă pentru a echilibra cele două nevoi.

4. Produsele lactate cu puţine grăsimi

Laptele matern trebuie să fie bogat în calciu pentru dezvoltarea oaselor copilului tău. Ai putea obţine mai mult calciu prin intermediul produselor lactate,cum ar fi laptele,iaurtul şi brânza care sunt,de asemenea,bogate în vitaminele B,D şi în proteine.

5. Portocalele

Sunt o sursă rapidă şi uşoară de energie. Fructele citrice,inclusiv portocalele,sunt foarte bogate în vitamina C-esenţială pentru mamele care îşi hrănesc copiii la sân.

6. Legumele cu frunze verzi

Spanacul,broccoli şi alte verdeţurisunt bogate în vitamina A,vitamina C,calciu,fier şi antioxidanţi. Ele sunt,de asemenea,sărace în calorii,adică exact ceea ce îţi trebuie ţie!

7. Pâinea din grâu integral

Trebuie să incluzi pâine din grâu integral şi paste în dieta ta. Acidul folic este esenţial pentru dezvoltarea bebeluşului tău în timpul sarcinii,dar şi în timpul alăptării.