Legume crucifere

Acest grup de legume,care include conopidă,broccoli,varză,varză creaţă şi varză de Bruxelles sunt bogate în sulforafan,antioxidant. Antioxidanţii reduc acţiunea radicalilor liberi şi îi împiedică să producă daune celulelor,ambele fiind de vină pentru apariţia cancerului.

Legume verzi

Ce au aceste alimente în comun? Acid folic. Formă a vitaminei B9,acidul folic are ca rol formarea celulelor,în special a celor roşii. Un alt atu importat este că previne apariţia cancerului. Aşa că,include în alimentaţie salata verde,mazărea,sparanghelul,stevia,fasolea verde.

Fructe şi legume colorate

Alege să pui pe farfurie alimente intens colorate. Motivul? Ele sunt bogate în antioxidanţi, vitamine C şi E,carotenoizi şi fibre. Carotenul este cel mai cunoscut carotenoid. El oferă protecţie împotriva cancerului pulmonar,colorectal,de sân,uterin şi de prostată. Cum?

Carotenii distrug radicalii liberi din lipide,întăresc sistemul imunitar şi protejează celulele împotriva radiaţiilor ultraviolete. Exemplele de astfel de alimente includ morcovi,caise,fructe citrice,suc de fructe şi roşii.

Alimentele albastre,roşii sau violet conţin antocianine. Aceşti antioxidanţi puternici protejează vasele capilare de daunele oxidative. Când îţi faci cumpărăturile,încărcă-ţi coşul cu sfeclă,mure,afine,cireşe,struguri şi varză violet.

Ceai verde

Îţi place să bei ceaşcă de ceai verde,după masă? E un obicei sănătos. Cercetări recente arată că ceaiul verde este ambalat cu fitochimicale naturale,care pot preveni ca celulele normale să se transforme în canceroase.

Ghimbir

Este mai mult decât un condiment. Acesta conţine o substanţă numită gingerol,care are proprietăţi antiinflamatorii şi este anticancerigen. Un alt mare beneficiu:ajută la calmarea unui stomac deranjat.