Oamenii de ştiinţă cred că merele previn şi repară stricăciunile intervenite în activitatea normală celulară. Ele conţin fibre care se numesc pectină. Ca să-ţi faci o idee,un măr conţine cam 4 grame de fibre. Pectina este solubilă,vâscoasă şi fermentează,combinaţie care aduce uriaşe beneficii pentru sănătate.

Merele ajută la...

-         Albirea şi curăţarea dinţilor şi întărirea gingiillor. Nu-ţi va înlocui periuţa de dinţi,dar o muşcătură  şi mestecarea îndelungată stimulează producerea de salivă. Acest lucru duce în final la un nivel scăzut de bacterii

-         Reducerea riscului dezvoltării cancerului pancreatic,chiar şi cu 23 de procente.

-         Scăderea riscului apariţiei diabetului. Femeile care mănâncă cel puţin un măr pe zi sunt cu 28 de procente mai puţin expuse la dezvoltarea diabetului de tip 2

-         Scăderea niveluluicolesterolului.Pectina acţionează asupra grăsimilor şi astfel transformă colesterolul în unul bun,fibrele din coaja merelor previn  solidificarea colesterolului pe pereţii arterelor,prin urmare vei avea o inimă sănătoasă

-         Prevenirea apariţiei hemoroizilor. Pentru că merele sunt un bun remediu în caz de constipaţie,datorită fibrelor.

-         Menţinerea greutăţii. Multe probleme de sănătate sunt asociate cu supraponderabilitatea. Pentru a-ţi controla greutatea şi pentru a-ţi îmbunătăţi sănătatea,doctorii recomandă o dietă bogată în fibre. Mărul este foarte potrivit pentru consum ridicat,pentru că este bogat în fibre şi nu are multe calorii.

-         Detoxificarea ficatului. Din fericire,unul dintre cele mai bune şi uşor de găsit remedii pentru un ficat plin de toxine este mărul.

-         Întărirea sistemului imunitar,pentru că merele roşii conţin un antioxidant numit quercitină.El te poate ajuta să-ţi întăreşti sistemul imunitar,mai ales când eşti obosită şi stresată.

Bine de ştiut!

Anumiţi medici tratează în Elveţia,cu succes,diabetul infantil prin cure de mere şi de legume (cum ar fi roşiile coapte în cuptor). Iar fizicianul francez Leon Binet,mare susţinător al consumului de fructe,reaminteşte,printre multe alte utilizări ale mărului şi infuzia din florile fructului,drept calmant al tusei.

Sfatul specialistului

Maria Varga,nutriţionist-dietetician,maria.varga@nutritionist-dietetician.ro

Mărul conţine 12,6% carbohidraţi şi cantităţi foarte mici de proteine şi grăsimi. Dintre vitamine,cel mai mult se remarcă vitaminele C,E şi B6,iar dintre minerale:potasiu şi fier. Mărul furnizează 59 kilocalorii la suta de grame,aşa că nu îngraşă. Motive sunt suficiente pentru a consuma cel puţin două mere în fiecare zi. Dar,înainte de a face asta,trebuie să ştii cum să le consumi pentru a beneficia la maxim de proprietăţile lor:niciodată desert,ci întotdeauna între mese sau înainte de masă cu cel puţin 20 de minute. Pectina se găseşte în proporţie de doar o cincime în coajă,aşa că dacă nu sunteţi siguri că merele nu au fost stropite cu pesticide,mai bine îndepărtaţi coaja.


Citeşte şi:

Dieta cu mere:-3 kilograme în 5 zile

5 motive să mănânci cel puţin un măr pe zi

Beneficiile neştiute ale scorţişoarei