Nu face schimbări peste noapte

Nu te gândi la calorii sau la cât de mare trebuie să fie porţia de mâncare. Gândeşte-te  la dieta ta ca fiind colorată,variată şi proaspătă. Dacă te gândeşti să o schimbi peste noapte,greşeşti. Pentru că vei trişa sau vei „da bir cu fugiţii”.

Mănâncă cu moderaţie

Dieta ta trebuie să cuprindă legume,fructe,proteine şi carbohidraţi. Nu renunţa brusc la mâncăruri sărate,dulci sau nesănătoase. Micşorează porţiile lor şi mănâncă-le din ce în ce mai rar. Acasă,foloseşte farfurii mici,iar dacă ieşi la restaurant împarte porţia de mâncare în jumătate cu un prieten.

Contează cum mănânci

Evită să mănânci singură la masă. Mestecă alimentele de mai multe ori. Termină de mâncat,înainte să te simţi sătulă. Iar dacă simţi că nu te-ai săturat,bea un pahar cu apă. De asemenea,este indicat să iei un mic dejun consistent şi să micşorezi porţiile de peste zi.

Citeşte şi:

Alimente care reduc grăsimile

Dieta cu mere:slăbeşte rapid şi sănătos

„Colorează-ţi" farfuria

Încearcă de fiecare dată să ai o farfurie „colorată”. Culorile sunt date în general de legume şi fructe. Pentru verde mănâncă o salată,broccoli sau fasole verde. Pentru roşu întotdeauna este potrivit un ardei. La fel de bine,poţi „colora” farfuria cu porumb,morcovi sau chiar cu dovleac copt.

Nu uita de proteine

Fie ele de origine animală sau vegetală,proteinele sunt esenţiale pentru energia ta de peste zi. Lipsa lor poate încetini creşterea,poate reduce masa musculară,îţi poate scădea imunitatea şi slăbi inima. Ia-ţi proteinele necesare din carne (de vită,peşte sau curcan şi pui,recomandabil) sau din orice tip de fasole,nuci şi produse din soia.

Limitează consumul de sare şi zahăr

Dacă renunţi la bomboane,prăjituri şi la alte desrturi,nu rezolvi decât o parte a problemei. Din păcate,o parte importantă de zahăr se ascunde în pâine,conserve,sosuri pentru paste,margarină,mâncăruri de fast-food sau ketchup. Ia-ţi cantitatea de zahăr din fructe sau chiar din legumele dulci.