Sindromul oboselii cronice

Eşti permanent lipsită de vlagă şi ai senzaţia că nu te mai poţi odihni.

Cauze

Asta e o altă consecinţă a suprasolicitării şi poate fi inclusiv semnul unei afecţiuni ascunse.

Simptome

Sindromul oboselii cronice este o disfuncţie a sistemului nervos, starea de oboseală persistentă fiind doar unul din simptomele acestei afecţiuni.

Alte simptome sunt: scăderea memoriei sau a concentrării, dureri musculare ori articulare, slăbiciune. Uneori, se adaugă semne de oboseală intelectuală, dificultăţi în vorbire, iritabilitate, anxietate.

Soluţii:

Specialiştii ne avertizează că, dacă starea de oboseală devine persistentă, e bine să mergi la un consult medical.

La ce să fii atentă

Oboseala are cauze multiple – află care sunt, pentru a lua măsurile necesare.

• Starea de oboseală poate să apară şi în cazul în care urmezi o cură de slăbire şi mănânci foarte puţin, dar şi în situaţia în care ai un regim alimentar dezechilibrat şi consumi alimente nesănătoase, îţi explică dr. Nicoleta Munteanu.

O dietă echilibrată te va ajuta să-ţi revii.

• O altă cauză de oboseală în rândul femeilor din zilele de azi o reprezintă anemia prin carenţă de fier, cauzată în principal de pierderea de sânge menstrual. Este recomandat un regim alimentar bogat în fier, provenit din carne, ficat şi fasole, te sfătuieşte specialistul.

• Şi depresia se poate manifesta prin stări de oboseală, lipsă de vlagă şi de energie, combinate cu tulburări de somn. Dacă ai aceste simptome, este indicat să consulţi un specialist. Studii recente arată că, în prezent, femeile sunt de două ori mai expuse depresiei decât cu 40 de ani în urmă.

• Afecţiunile tiroidiene sunt destul de frecvent întâlnite la femei şi se manifestă cu senzaţie de oboseală, stare de slăbiciune, dureri articulare sau musculare, sensibilitate la frig, tulburări de tranzit intestinal, tegumente uscate, cefalee. Odată diagnosticate şi tratate, simptomele dispar.

• Odihna insuficientă afectează, la rândul ei, femeia modernă. O persoană obişnuită are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte, pentru a se reface. Străduieşte-te să găseşti un ritm eficient de somn şi nu abuza de alcool şi de cafea înainte de culcare.