Potrivit ultimelor sondaje,în percepţia românilor,vacanţa înseamnă mult mai mult decât rezervarea unui bilet de avion,cameră de hotel,maşină închiriată,bilete la anumite obiective turistice sau un tur ghidat. Românii au devenit din ce în ce mai pretenţioşi,încât nu mai doresc să cumpere o simplă vacanţă – cu tot ce implică ea din punct de vedere organizatoric,ci doresc să cumpere experienţe unice,conforme cu interesele lor,astfel încat unele agentii de turism şi-au repliat portofoliul de oferte către vacanţele tematice. 

”Mulţi turişti aleg,în ultima perioadă,pachete de vacanţă pe yacht,tururi gastronomice de tipul food&wine,participare la diferite evenimente (show-uri,concerte,petreceri,evenimente sportive),practicarea sporturilor de care nu dispun acasă – cum ar fi canyoning,kayaking,kiteboarding,yachting,escalade,offroad etc,tururi  istorice sau pe segmentul arta şi arhitectură,tururi pentru biciclişti,motociclişti etc.”,afirmă Alice Udrea,specialist în turism.

Românii au devenit tot mai pasionaţi de vacanţe pe yacht,de petreceri în staţiuni exotice şi de turismul food&wine.

Turiştii români au început să aleagă Parisul sau Budapesta,nu doar pentru obiectivele turistice clasice,dar mai ales pentru gastronomie sau vin,cu tururi şi degustrari la cele mai renumite domenii şi crame din lume,cum ar fi cele din regiunea Champagne sau Tokaj.

De asemenea,foarte populare printre turiştii români au devenit vacanţele şi petrecerile pe yacht,în zone precum:Grecia,Italia,Malta,Croaţia sau destinaţii exotice precum Thailanda.

“Standardele românilor în materie de turism au crescut în ultima perioadă,aceştia dorind informaţii cât mai detaliate,încă de la început,cu privire la reputaţia locaţiei de cazare,cerându-ne o listă de review-uri,informaţii despre traseu şi durata lui,despre activităţile conforme cu interesele lor declarate,sugestii de restaurante,un meniu în funcţie de preferinţe,lista cu obiective turistice de vizitat şi chiar rezervarea de bilete pentru acele obiective. S-a creat o adevărată cultură a turismului printre români şi turismul tematic este la mare căutare începând cu 2016”,a încheiat Alice Udrea.