Cele mai esenţiale elemente nutritive de care are nevoie pielea noastră sunt vitaminele. Şi pentru că există atât de multe tipuri de vitamine, este dificil să ştim care-i lipseşte cel mai mult pielii. Însă, în funcţie de tipul de piele pe care-l ai sau de problemele dermatologice, poţi decide ce vitamină vei include în rutina de îngrijire.

Vitaminele care joacă un rol-cheie în menţinerea sănătăţii pielii sunt:

Vitamina A

Alimentele care conţin vitamina A şi care poate fi aplicată pe piele sunt: untul, morcovul, laptele, mongo, coadă de păpădie (lichidul lăptos). Compuse din retinol, retiniol, acid retinoic şi carotenoizi, vitamina A încetineşte procesul de îmbătrânire şi acţionează ca un scut protector pentru pielea afectată de factori externi. În plus, vitamina A stimulează producţia de elastină.

Vitamina C

Căpşunile, papaia, kiwi, roşiile, citricile şi cireşile conţin vitamina C. Această vitamină este foarte importantă pentru piele, deoarece o protejează de orice deteriorare şi stimulează producţia de colagen. În plus, vitamina C poate fi folosită şi pe păr, mai ales pentru combaterea mătreţii.

Vitamina E

 Îţi poţi prepara propriile măşti faciale din avocado, migdale, ulei de măsline, seminţe de susan şi papaia. Acest antioxidant solubil în grăsimi acţionează asupra pielii, încetinind procesul de îmbătrânire, combătând cearcănele şi pielea uscată. În plus, vitamina E este folosită pentru prevenirea vergeturilor şi a petelor provocate de soare.

Biotina

Biotina poate fi luată din avocado, ouă, banană, seminţe de floarea-soarelui şi afine. Biotina, sau pur şi simplu vitamina B7, tratează probleme de piele, precum erupţiile cutanate şi alergiile. De fapt, unele uleiuri de corp conţin o cantitate mare de biotină, deoarece este esenţială pentru o piele impecabilă. În plus, biotina îmbunătăţeşte sănătatea părului şi a unghiilor.

Acidul folic

Această vitamină solubilă elimină toxinele din organism şi previne acneea. Prin includerea acidului folic în rutina de îngrijire a pielii este hrănită şi îmbunătăţită textura tegumentului. Acidul folic poate fi luat din avocado, portocale, grepfrut.

Credit foto: www.freeallbeautytipsguide.blogspot.ro