Gustările menţin nivelul de zahăr din sânge şi te ajută să fii atentă şi să te concentrezi. În plus,unele gustări te pot ajuta să slăbeşti sau să-ţi menţii greutatea corporală.  

Iată ce ar trebui să conţine batoanele pentru gustare:

1. Să conţină aproximativ 5 grame de proteine

Obţine sursa necesară de proteine din alimente,cum sunt nucile,spre deosebire de ingrediente procesate,de care trebuie să te fereşti. Un baton care conţine aproximativ 5 grame de proteine trebuie să fie suficient,dacă conţine substanţele nutritive de care ai nevoie.

Proteinele din alimente sunt stocate de ţesutul adipos din organism. Proteineleluate în cantităţi mai mari decât cele necesare,pe perioade lungi de timp,ar putea duce la subţierea oaselor sau pot afecta funcţia renală.

2. Asigură-te că principala sursă de zahăr vine de la fructe

Evită sursele de zahăr,cum sunt adaosul de zahăr,îndulcitorii sau alcoolii de zahăr. Zahărul poate apărea pe etichete ca dextroză,maltoză,suc organic,sirop de orez,etc. Uită-te după zahărul în formă de fruct.

3. Alege un baton care conţine carbohidraţi sănătoşi

Consumă batoane pe bază de cereale integrale,cum sunt ovăzul,tărâţele de grâu,meiul,hrişca sau quinoa. Fibrele furnizate de aceste cereale te vor ajuta să beneficiezi de cele 5 grame defibre de care organismul are nevoie.

4. Nu evita să consumi nuci şi migdale

A fost dovedit că grăsimile derivate din nuci şi migdale ajută la scăderea colesterolului şi stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. În plus,cea mai bună sursă de grăsime este cea derivată din nuci.

 5. Fii conştientă de numărul de calorii  

Nu depăşi 150-200 de calorii pe gustare într-o zi,mai ales dacă vrei să-ţi menţii greutatea.

6. Alege ceea ce trebuie  

Alege un produs care arată ca ingredientele de pe pachet. În loc de a privi ca o bucată de lemn presat,gustarea ar trebui să conţină nuci,cerealeşi fructe.