Durata unui masaj trebuie să fie de 10-15 minute zilnic. Fiecare mişcare se poate executa de 3-4 ori. Încearcă să înlănţui mişcările.

Întinde ridurile de pe frunte

Începe să execuţi mişcări blânde,de „mângâiere”,cu ambele mâini,care lucrează alternativ pornind de la sprâncene spre rădăcina părului. Pornind de la tâmpla stângă spre cea dreaptă şi invers,fă mişcări de zig-zag (degetele mijlocii se întretaie).

Pentru a preveni apariţia ridurilor la rădăcina nasului,execută acelaşi tip de mişcări în zig-zag,pornind de jos în sus. Atât pentru ridurile orizontale,cât şi pentru cele verticale,execută mişcări circulare,pornind de la rădăcina nasului spre tâmple.

„Ciupeşte” sprâncenele

Apucă sprâncenele între degetul mare şi mijlociu,pornind de la rădăcina nasului spre tâmplă,şi execută ciupituri. În aceeaşi direcţie,fp mişcări blânde,de mângâiere,cu degetele arătător şi mijlociu poziţionate în formă de „V”.

Netezeşte pielea ochilor

Mişcările de netezire trebuie să fie foarte uşoare,pielea din această zonă fiind extrem de sensibilă. Pentru ridurile din colţurile ochilor – aşa-numita „laba gâştii” – procedează în felul următor:cu mâna stângă susţine coada sprâncenei,iar cu dreapta execută mişcări circulare,urmate de tapotări cu buricul degetelor.

Execută mişcări ciruclare pornind de la rădăcina nasului şi urmând arcadele sprâncenelor. Mişcarea se termină printr-o uşoară presiune la rădăcina nasului.

Masajul buzelor şi al bărbiei

Se face prin mişcări de foarfece (degetul arătător şi mijlociu formează un V),folosind alternativ ambele mâini. Aceleaşi mişcări se repetă şi la bărbie şi de-a lungul maxilarelor.

Pentru prevenirea apariţie bărbiei duble,tapotează energic sub bărbia şi de-a lungul maxilarelor cu dosul palmei,alternativ cu ambele mâini.


Citeşte şi:

Unghiile îţi spun de ce boli suferi

De ce ne trosnesc articulaţiile