Reguli de respectat

Dieta zilnică trebuie să fie săracă în grăsimi şi dulciuri şi cât mai bogată în fibre. Ia masa trebuie la ore fixe. Nu uita să mesteci bine alimentele şi să nu mănânci pe fugă. Dă prioritate grăsimilor vegetale,din fructe oleaginoase crude – nuci,migdale,alone – sau din uleiuri vegetale nerafinate. Cantitatea zilnică de grăsimi nu trebuie să depăşească 50 de grame. Nu prăji alimentele,găteşte doar la abur,prin fierbere sau la cuptor.


Citeşte şi:

Alimente şi băuturi afrodiziace:între da şi nu

7 seminţe cu beneficii pentru sănătate


Ce incluzi în meniu

-Supe cu legume, cu cât mai puţină grăsime,cu orez sau cu fulgi de ovăz

-Legume din belşug,sub formă de salate.

-Fructe proaspete,de mai multe ori pe zi. Le poţi consuma şi coapte sau în compoturi.

-Carne slabă,fără piele,fiartă sau la grătar.

-Peşte slab

-Grăsimi vegetale,cu precădere:ulei de măsline extravirgin,cantităţi mici de unt

-Cartofi copţiîn coajă sau fierţi,serviţi cu puţin unt sau ulei. Piure de cartofi cu lapte.

-Pâine prăjită,pâine uscată (veche),biscuiţi.

-Lactate degresate,lapte bătut,brânză dulce de vacă,urdă. De evitat brânzeturile grase – caşcaval,brânză de burduf,brânză topită.

-Ouă fierte moi– de evitat ouăle în tigaie.

-Dulciuri cu grăsimi puţine,fursecuri,biscuiţi,prăjituri cu miere,tarte cu fructe,plăcinte cu mere sau brânză dulce.

-Ceaiuri de plante(mentă,sunătoare,muşeţel).